29 Eylül 2007 Cumartesi

Malezya Uluslararası İslam Üniversitesinin Kuruluşu

Malezya Uluslararası İslam Üniversitesinin Kuruluşu

GİRİŞ
Bu yazımda, bir yıla yakın bir zamandan beri ikamet ettiğim Malezya'dan ve Uluslararası Malezya İslâm Üniversitesi'nden kısaca bahsetmek istiyorum. Böylece, üzerimde ağırlığım hissettiren bir borçtan kurtulmaya çalışacağım.

...1977 yılında Mekke'de toplanan Uluslararası İslâmî Eğitim ve Öğretim Sempozyumu'nda. modern imkânlardan yararlanan böyle bir üniversitenin açılması fikri olgunlaştırıldı. O zaman Malezya Eğitim ve Öğretim Bakam (şimdi başbakan) olan Dr. Muhammed Mehatir de bu toplantıda bulunmuştu. İslâm kültür ve mirası ile çağdaş bilimlere vakıf Müslüman bilim adamı yetiştirme gayesini güden bu zat, zaman zaman düşüncesini bu istikamette geliştiriyordu. Nihayet 1983 yılında, Mekke Sempozyumunda dile getirilen esaslara göre uluslararası bir üniversite kurma hazırlıklarını başlattı. O zaman bu konuda kendisine yardımcı olanların başında gelen (daha sonra başbakan yardımcısı ve maliye bakanı olan) Enver İbrahim, devlet temsilcisi olarak bu üniversitenin başkanlığı görevini de üstlendi. (Bu görevlerini 1998 yılına kadar sürdüren bu zatın, başbakan yardımcılığından hapishaneye giden süreci birçok kimseyi üzüntüye boğmuş, işin gerçek mahiyetini öğrenmek tarihin hükmüne kalmıştır). İslâm Konferansı Teşkilatı adına kuruluşa katılan ülkeler ise Türkiye, Mısır, Pakistan, Suudi Arabistan, Bengladeş, Libya ve Maldiv oldu. Bu kurum, İslâmî ilimlerle beraber tabiî bilimleri, modern teknolojiyi öğrenerek ideal şekilde yetişen ve yeni nesilleri de böyle yetiştirecek olan. uluslarası bir üniversite düşüncesiyle açılmıştır. 1983 yılında öğretime başlayan bu üniversiteye, Malezya vatandaşlarından olan gayrimüslimlerin de girme haklan bulunmaktadır. Halen sekiz binden fazla öğrencisi olan bu üniversitede 91 ülkeden öğrenci bulunmaktadır. Otuzdan fazla ülkeden de öğretim üyeleri görev yapmaktadır. Öğrencilerin % 80 kadarı Malezya'dandır. Kız öğrenci nisbeti, toplam sayının % 65'i civarındadır. Bu çokluğun, kızların, ortaöğretim basan derecelerinin daha yüksek olmasından ileri geldiği söylenir. ...

Yazar: Prof. Dr. Suat Yıldırım (devamı kaynakta)


KAYNAK: http://www.yeniumit.com.tr/konular.php?TAB=YZ&sayi_id=45&konu_id=225&yumit=bolum2

Hiç yorum yok: