28 Eylül 2007 Cuma

Malezya İslam Üniversitesi YÖK denkliği

Malezya İslam Üniversitesi: YÖK denkliği
Malezya İslam Üniversitesi, İslam Konferans Örgütü öncülüğünde kuruldu. İslam Konferansı Örgütü şu anda başkanlığını bir Türk olan Prof. Dr. Ekmeleddin İhsanoğlu'nun yaptığı, Türkiye'nin de en büyük hissedarlarından bulunduğu bir kurum. Bu kurumdan hisse olarak çok çok daha az hisselere sahip diğer üye İslam ülkeleri kat kat fazla yararlanmasına rağmen ülkemiz henüz bu potansiyeli kullanamıyor. Türkiye, bu üniversitenin kurulması sırasında ikili bir anlaşma ile mali destekte bulundu. Türkiye'nin Malezya Büyükelçisi de bu üniversitenin mütevveli heyeti üyeleri arasında yer alıyor. YÖK, bu üniversiteyi tanıyor ancak buna rağmen üniversiteden mezun olan Türk öğrencilere denklik vermiyor. Üniversiteyi ilk defa 2006 sonlarında ziyaret ettiğimde öğrenciler daha önce konuyla ilgili çeşitli çevrelerde girişimlerde bulundukları halde bir yanıt alamadıklarını ifade etmişlerdi. Bu yanıtsızlığın kökeninde büyük ihtimal kurumun önündeki İslam kelimesi olsa gerek.

Malezya İslam Üniversitesi hakkında yaygın yanlış kanaat Üniversite'nin sadece ilahiyat eğitimi verdiği. Halbuki İlahiyat Eğitimi alan öğrenciler azınlıkta. İçinde Mühendislik Fakültesi, İşletme Fakültesi başta olmak üzere pekçok Fakülte mevcut.

Malezya İslam Üniversitesi ya da Malezya'daki diğer pekçok üniversite Türkiye'dekinden çok daha ucuz (bknz Malezya Eğitim).


23 yorum:

Adsız dedi ki...

bence malezya ,mısır ve daha birçok islami eğitim veren avrupa kalitesindeki üniversitelerin denkliğinin olmaması islamı,islamdaki güzellikleri ve müslümanları çekemeyen kafaların yök denen (her türlü fikir ve inançta bütün öğrencilerin aleyhinde olan)kurumda toplanmasının bir sonucudur.dünya tarihinde daha böyle saçma bir kurum görülmüşmüdür acaba?bu sistemin nazilerden ne farkı var ki..

Adsız dedi ki...

serlamun aleyküm ben malezya islam üniversitesine gitmek istiyorum ve oraada okuyan kardeşlerimden bilgiye ihtiyacim var allah razi olsun şimdiden dontpanic_Iammuslim@hotmail.com

Adsız dedi ki...

selamün aleyküm...
Allah nasip ederse busene liseyi bitirip üniversiteye başlayacağım bende gerçekten malezya islam üniversitesine gitmek istiyorum bana da bu konu hakkında yardım eder misiniz??
insirah_05@hotmail.com

Adsız dedi ki...

ben malezya islam üniv. başvuru kaydımı yaptırdım belgelerle ilgili yardımcı olabilirim inş

Adsız dedi ki...

bilgi için maİL dresim rabia.sultan.90@hotmail.com

Adsız dedi ki...

kayıtların ne zaman başladığını bilen birinden öğrenebilir miyim acaba??

Yeni Vizyon (New Vision) dedi ki...

Gamze hanım her dönem kayıt olabilirsiniz. Senede 2 dönemde öğrenci alıyoruz. Haziran, Kasım Dönemi ana dönemler bir de arada kısa sömestr var. Kasım girişleri için kayıt 2 gün önce kapandı. Şu anda Haziran için başvuruda bulunabilirsiniz. Haziran başvuruları nisana kadar bitmiş olması gerekiyor.

Adsız dedi ki...

ilk önce sorularımı sormadan önce siz değerli hocalarıma,ablalarıma,abilerime ve
bütün arkadaşlarıma esselamu aleyküm diyerek başlamak isterim.ben istanbul-sultanbeyli
ANADOLU imam hatip lisesi 12th sınıf öğrencisi İHSAN AKBAŞ.allah izin verirse inşallah bu sene(2008-2009) lise eğitimim bitiyor.ben hukuk okumayı çok istiyordum vede hala da istiyorum.fakat ülkemizde imam hatip lilere uygulanan haksızlıklar özelliklede katsayı sorunu yüzünden TÜRKİYE'DE hukuk okumam imkansız gibi birşey.geçenlerde arkadaşımla konuşmuştumda.bana malezya da okuyacağını söylemişti.hem de öss de başarılı olmaya gerek kalmadan.hem de istedi bölümü okuyabiliyormuş.ben de merak ettim.internet vasıtasıyla biraz araştırdım.cüzi bir miktarla okunabiliniyormuş.malaycayı öğrenmekte zorunluymuş.şimdi sorularımı soruyorum.beni bilgilendirirmisiniz.saygılarımla
ihsan akbaş.

Adsız dedi ki...

s.a kayıt için belgeleri gönderdik sonucunu nezaman öğrenebiliriz

Yeni Vizyon (New Vision) dedi ki...

belgeleri hangi döneme yetiştirdiğiniz önemli. Kasımdaki alım için yetiştirdiyseniz Kasımda yeni dönem alımları bugünlerde duyuruluyor.

Yeni Vizyon (New Vision) dedi ki...

Sayın İhsan, Denkliğe dikkat ediniz. Ayrıca ÖSS'de barajı geçmek gerekiyor. Her istediğiniz yere girebilirsiniz diye birşey yok. Not ortalamalarınız vs çok önemli. Ayrıca bazı üniversitelerde tamamen İngilizce yani Malayca zorunlu değil.

Adsız dedi ki...

Kasımda Üniversite başlayacak deniliyor.Daha vizeyi yaptırmadım.Uçak bileti olarak ne yapmalıyım.Çok teşekkürler.

Adsız dedi ki...

S.a
Abi İki haftadır sorunun cevabını almadık.
Bilmiyoruz demeniz bile yeterli.

Yeni Vizyon (New Vision) dedi ki...

Kabul belgeniz çıktı mı? Üniversite Aralıkta başlıyor. Kasımda kabullerin sonucu belli oluyor. Gelmeden Türkiye'den öğrenci vizesi alınız. Uçak biletleri olarak en ucuzunu araştıracaksınız. Gulf Air, Katar Havayolları en ucuz deniyor. Zamana göre değişebilir.

Adsız dedi ki...

Merhaba. Blogda hala sorular sorulabiliyor mu, bilmiyorum. Şansımı denemek istedim. Ben Malezya İslam Üniversitesinde dil eğitimi almak istiyorum. Acaba üniversiteye kayıt yaptırmadan alabilir miyim? Halka, aslında yabancılara açık bir kurs var mı? Daha geniş bilgi almak istesem mail adresi bırakabilir miyim buraya? Teşekkür ederim.

Elif

Yeni Vizyon (New Vision) dedi ki...

Evet. Universitede kayit yaptirmadan dil egitimi alabilirsiniz. Ama ogrencilerden kanaatim Universitedeki dil egitiminin cok kaliteli olmadigi yonunde. O yuzden dil kursu icin gelenlere akademik alansa British Council gunluk konusma ise ELS tavsiye ediliyor.

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim. Üniversite ve özel dil kurslarının fiyatları (genel olarak), yurt durumları hakkında bilgi verebilir misiniz? Mesela IIUM'deki dil kursu hakkında? Netten görebildiğim kadarıyla British Council üniversitelere göre oldukça pahalı...

Saygılar.

Elif

Yeni Vizyon (New Vision) dedi ki...

IIUM ise yurtta kalabilirsiniz. Aylık 300 ringgit civarı sanırım. Diğerleri için başka Türk öğrenciler veya hostel seçenekleri olabilir.

Adsız dedi ki...

Çok teşekkür ederim...

burrakka dedi ki...

s.a malezya üniversitesinin hangi ülkelerde denkliği var.şimdiden teşekkürler

Adsız dedi ki...

lütfen biri cevap yazabilir mi.bunlar benm icin önemli çünkü söz konusu benm
geleceğim

Adsız dedi ki...

malezyada öğrenm gördükten sonra amerikada çalışmak istersek sorun olur mu?
zülal

Unknown dedi ki...

Vıze sıkıntısı var mı