16 Ocak 2008 Çarşamba

Mühendislik Fakültesi

Mühendislik Fakültesi

Mühendislik Fakültesi, 1994 yılında açılmış olup, IIUM, 2004 yılında 10.yıl kutlamalarını gerçekleştirmiştir. Mühendislik Fakültesi şu anda her biri Malezya Mühendislik Birliği (Board of Engineers Malaysia-BEM tarafından akredite edilen 8 mühendislik programı yürütmektedir.


Mühendislik Fakültesi Vizyonu, ‘Değer ve etiklerle dünya çapında bir mühendislik eğitim merkezi olmak’ şeklinde özetlenebilir.


Mühendislik Fakültesi Misyonu ise ‘Mühendislikte temel ve ihtisaslaşmış bilgi ve pratikleri içeren kaliteli bir mühendislik eğitimi sunma’ olarak özetlenebilir.


Ulusal ve global iş pazarının değişken ve zorlu talepleriyle başedebilmek için, öğrencilerin bilimsel temel eğitim düzeylerinin ötesinde donanımları yönünde gayret gösterilmektedir. Bu amaçla, mesleki İngilizce, yönetim bilimleri ve kredili destekleyici müfredat faaliyetleriyle sunum teknikleri, internet kullanımı, literature tarama ve araştırma metodolojileri gibi kurslar müfredata çeşitli formlarda yerleştirilmiştir.


Mühendislik eğitiminde yeni eğilimlerle ilgili olarak, mezunların uluslar arası ortamlarda başarılarını sağlamak için, mühendislik fakültesi Hedef (Çıktı) Temelli Eğitim (Outcome Based Education-OBE), doğrultusunda Washington Accord kriterleri esasalınarak akreditasyon temelli çalışmalara devam etmektedir.


Hedef Temelli Eğitim (OBE) artık mühendislik fakültesindeki programlar ve kurs seviyelerinde uygulanmaktadır. Böylece, eğitim süreçleri mezunların hedeflenen kalite çıktılarının sağlanmasının garantilenmesine yönelik olarak planlanmaktadır.


Fakültenin sistem analizi felsefesi yaklaşımıyla, mühendislik programları disiplenler arası bir tümleşik ve kapsamlı eğitim sunmaktadır.


Üniversitenin vizyon ve misyonuna uygun şekilde, yaşamın manevi ve fiziksel yönlerini İslamın zengin kaynaştırma gücüyle harmanlayarak sadece rekabetçi kaliteli profesyoneller yetiştirmekle kalmayıp onların manevi, entellektüel, ahlaki ve etik değerlerle donanmış kişiler olmasını sağlamak.

Mühendislik eğitimine disiplinler arası bir yaklaşımla mezunların sadece endüstriyel ve beşeri problemleri çözmekle kalmayıp İslamın zengin prensipleriyle değişimleri başarıyla yönetme yeteneği kazandırmak amaçlanmaktadır.

Hiç yorum yok: